4 Nisan 2009 Cumartesi

TEOMAN MADRA İLE ÇAĞDAŞ SANAT ÜZERİNE...

Arkadaşımız Gözde Güler, Sayın Teoman Madra ile görüştü.


Gözde Güler: Teoman Madra kimdir?
Teoman Madra: Fotoğraf sanatçısıyım.1996 yılından bu yana da çağdaş sanat ile ilgileniyorum.

G.G.: Çalışmalarınızı oluştururken kullandığınız yöntem nedir?
T.M.: Rastlantısal kurgu üzerine çalışmalarımı oluşturuyorum.Teknolojiyi sanatla birleştiriyorum.Free hand 9 programını kullanarak fotoğrafa yeniden şekil veriyorum.Belli bi senaryo yada kural olmadan o an istediğim gibi görüntüler oluşturuyorum.Arka planda her zaman bir çağdaş müzik oluyor.Çağdaş müzik derken jazz müzikleri demek daha doğru olur.Çalışmalarım için daha çok soyut ve deneysel diyebilirim.

G.G.: Etkilendiğiniz bir sanatçı var mı?
Etkilendiğim denemez belki ama öykündüğüm bir sanatçı olarak Jonh Cage'i söyleyebilirim.

G.G.:1996 yılında çağdaş sanatla ilgilenmeye başladığınızı söylediniz.Daha önce ne üzerine fotoğraflar çekiyordunuz?
T.M.: Daha önce çektiğim fotoğraflar daha çok geleneksel fotoğraflardı ama bir süre mimari fotoğraflar da çekmiştim.

G.G.:Yakın gelecekteki projeleriniz nelerdir?
T.M.: Bir süredir gündemde olan bi proje olan New Media Cafe var.Çok interaktif ve modern bir sanat ortamı yaratmayı düşünüyoruz.Ayrıca çalışmalarımı kitap haline getireceğim.Şu an en çok onun üzerinde çalışyorum.

G.G.: Türkiye'de sanatçı olmak zordur ifadesine katılıyormusunuz?
T.M.:
En azından sanatçı olmak zor olmalı diyebilirim:)


G.G.: Katkılarından dolayı Teoman Madra'ya çok teşeşşür ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder