4 Nisan 2009 Cumartesi

Gülsün Orhon ile Büşra Turhan'nın keyifli sohbeti


Arkadaşımız Büşra Turhan, Sayın Gülsün Orhan ile görüşmüştür.
Büşra turhan: Önce biraz kendinizden bahseder misiniz, kimdir Gülsün Orhon ?
Gülsün Orhon: Bursa İnegöl de doğdum, Eğitimini 1969 - 1972 İDGSA Heykel Bölümü'nde sürdürdüm, İstanbul ‘a da o zamanlarda geldim. Daha sonra , eşimle Amerika’ ya gittim ve akademi hayatıma orda devam ederek, Massachusetts College of Art - Heykel Bölümü'nden mezun oldum.

B.T.: Sizce yaptığınız sanat yetenekle olan bir iş mi yoksa bu beceri sonradan kazanılabilir mi ?
G.O.: Tabi ki yeteneğin önemi çok fazla fakat bugünkü sanatçılara baktığımda sadece yetenek değil zekanın aklında önemli olduğunu görüyorum.

B.T.: Peki bu sanata olan merakınız, yeteneğiniz çocukluğunuzdan beri var mıydı yoksa sonradan oluşan bir merak mıydı, nasıl keşfettiniz bu yönünüzü ?

G.O.: Bende sanata olan merak çocukluğumdan beri vardı., bu merakımı ve sanata olan yatkınlığımı ilkokuldaki resim öğretmenim keşfetti. Resimlerime bakmadan direkt 10 veriyordu, bu da doğal olarak beni motive ediyordu. Kendisi bugün realist resmin savunucularından biri olarak görülmektedir.

B.T.: Aileniz etkili miydi seçiminizi yapmanızda ?

G.O.: Ailem her zaman destek verdi, sanata olan ilgimi biliyorlardı ve hep arkamda durdular. Sanatçı olmamda onların etkisi tabii ki büyüktür.

B.T.: Yeni bir eser yapmaya karar verirken sizi tesvik eden sey nedir ? O eseri yapmaya nasıl bir duyguyla baslarsınız ? Yani sizin ilham kaynağınız var mıdır varsa nedir veya kimdir ?
G.O.: Bir çalışma yapmaya ya da bir sergiye başlayacağım zaman, eğer serginin belirli bir konısu varsa o konuda ya da kendim bağımsız çalışmaya başlayacağım zaman yapacaklarım sürekli aklımdadır. Sokağa çıktığımda, tv izlerken ama genelde yalnız düşünerek çalışmalarıma karar veriyorum, hatta geceleri uykumdan uyanıp çalışmalarımı düşündüğüm zamanlar oluyor. Özellikle tv de izlediğim dizilerden, filmlerden etkileniyorum.

B.T.: Türkiye’ de sanatın şu anki konumu hakkında ne düşünüyorsunuz ?
G.O.: Şu an Türkiye ‘ de sanatı çok iyi buluyorum çünkü nüfus olarak gençlerimiz çok fazla ve bu gençlerin sanata eğilimi çok güzel. Şartlar koşullarda çok iyi eskiye göre toplumda sanatın yaygınlığı gitgide büyüyor.


B.T.: Türkiye ‘ de kadın sanatçı olarak zorluk yaşadınız mı hiç ?
G.O.: Ailem arkamda olduğu için bu konuda pek zorlanmadım fakat her konuda oluğu gibi bu konuda da Türkiye deki kadınlar zorluk çekiyorlar.

B.T.: Günümüz teknolojisinin sanata etkisi nedir ?
G.O.: Teknolojinin sanata çok büyük çapta etki ettiğini düşünüyorum.
B.T.: “ Gözümüz duvarda asılı olan tablolara takılıyor. ”
B.T.: Duvarda ki tablo bir fotoğraftan değil mi ?
G.O.: Evet orası karşı sanat galerisi, bana hep bir havuzu hatırlatıyordu, burada yapılmış olan ütopyalarınız adlı sergiye bende bu fotoğrafla ve bu temayla katılmıştım.


B.T.: En sevdiğiniz artık hayatta olmayan ressam ve en sevdiğiniz yaşayan ressam kim?
G.O.:
Çok zor bir soru kimse arasında ayrım yapmak istemem.

B.T.: Yaratırken sessizliği mi yoksa müzik dinlemeyi mi tercih edersiniz? Cevabınız müzikten yana ise genelde ne tip parçalar dinlersiniz?
G.O.: Genelde yalnız olmayı ve sessizliği tercih ediyorum, düşünmek beni motive ediyor.


B.T.: Teşekkür ederim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder