4 Nisan 2009 Cumartesi

HASAN KURT

Arkadaşımız Gülyaşar Andan, Sayın Hasan KURT ile görüştü.


Gülyaşar Andan: Önce biraz kendinizden bahseder misiniz, kimdir Hasan KURT ?
Hasan Kurt: 1955 doğumluyum. Erzincan da doğdum, altı çocuklu bir ailenin beşinci çocuğuyum. Babam iplik fabrikasında işçiydi zor bir çocukluk geçirdim. Maddi durumumuz pek iyi değildi. İlkokulu, ortaokulu ve öğretmen okulunu Erzincanda okudum. Daha sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesinde lisans programımı tamamladım. Yurdun çeşitli yerlerinde ilkokul öğretmeliği yaptım. Zonguldak Çanakkale ve İstanbul da çalıştım. En son 2006 yılında İstanbulda öğretmenlikten emekli oldum tabii bu süreç içerisinde resim çalışmalarıma uzun süre devam ettim.


G.A.: Sizce yaptığınız sanat yetenekle olan bir iş mi yoksa bu beceri sonradan kazanılabilir mi ?
H.K.:
Resim yetenekle ilgili bir olay bütün bu yeteneklerin doğuştan gelmesi gerekiyor ama daha sonra doğuştan gelen yeteneklerin üzerine belirli çalışmalarında eklenmesi gerekmektedir.


G.A.: Peki bu sanata olan merakınız, yeteneğiniz çocukluğunuzdan beri var mıydı yoksa sonradan oluşan bir merak mıydı, nasıl keşfettiniz bu yönünüzü ?
H.K.: Sanata olan ilgim daha ilkokul başlamadan önce vardı. Elime aldığım herhangi sivri uçlu cisimlerle gördüğüm heryere bir şeyler çizerdim. İlkokula başladığım zaman bunu öğretmenimde bunu keşfetti. Çizdiğim resimleri benim yaptığıma inanmıyordu. Daha sonraları kanıtladım ona bu yeteneğimi. Öğretmenimin beni keşfetmesi biraz acı olmuştu.


G.A.: Aileniz etkili miydi seçiminizi yapmanızda ?

H.K.: Hayır, ailem hiç etkili olmadı devamlı köstek oldular hala da köstek olmaktalar çünkü kırsal kesimde ki ailelerin yaşam biçimlerini bilirsiniz onlar kısa yoldan para kazanmak isterler. Bence de resim sanatıyla uğratığım için sürekli beni uyardılar ama tutku bende hiç bir zaman bitmedi. Hatta hiç bir konu bulamadığım zaman evde ki kardeşlerimin annemin babamın resimlerini yapardım.

G.A.: Türkiye’ de sanatın şu anki konumu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Türkiye de şu anda sanat çok iyi durumda dünyanın en iyi ressamları şu anda ülkemizde yaşamaktalar ve büyük sıkıntılar içinde olsalarda çalımalarına devam etmektedirler. Yurtdışındakiler gayet rahat yaşarken bizim sanatçılarımız sıkıntı içerisindeler buna rağmen onlarla boy ölçüşebilecek durumdalar.

G.A.: Sanatta etik olan nedir ?
Kişiden kişiye göre değişen birşeydir, bana göre etik sanatçının içinden geldiği gibi resim yapmasıdır iyi bildiği şeyi tuvaline yansıtmasıdır. Kendi bildiği tarz neyse uygulamasıdır.

G.A.: Çok teşekkür ederim.












Gülyaşar Andan



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder